7 Temmuz 2009 Salı

hamarat Pinky mutfağa girdi...

İlk kek yapmayı öğrendiğimde hergün kek yapmak isterdim. Acemi şansı olacak ki, çok ta güzel olurdu. Sonra kahve yapmayı öğretti babam. evet evet... Babam öğretti bana kahve yapmayı :) Hergün işten gelince ona 'kahve içer misin babişko?' diye sorardım. Oda içerdi mecbur. tabi tabii onu da güzel yapıyordum. Sonra hamur işlerine geçtim. Annem hamur yoğurmayı öğretti. Kalıp kalıp keserek tatlı tuzlu kurabiyeler yapmayı öğrendim. Bu arada tuzlu kurabiye denir mi ona ya? Kurabiye dediğin tatlı olurmuş gibi bir his var içimde. Her neyse...


Ankara'ya gittiğimde de tesadüfen bir eve misafirliğe gittim. Sonra onlar bize geldi. Gittiğimiz evin sahibi çok şeker bir ablaydı ve bize gelirken enfes kurabiyeler getirdi. Yemek kursunda öğrenmiş anladığım kadarıyla. Hemen tarifini istedim bende. Hani olur ya günlerde filan tarif almacalar, vermeceler. Öyle yaptık, mailime tarif geldi efendim :) Beuraya gelince yaptım hemen o kurabiyelerden. Ailecek afiyetle yedik. Şimdi sizinle de paylaşmak istiyorum tarifini. Paylaşıyoruuum.. Paylaştım...



Kurabiyemizin adı:

Küllü Kurabiye

Malzemeler
250 gr tereyağ
3 Su bardağı un
1 yumurta
1 çay bardağı ceviz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

üzeri için
1 çay bardağı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı kakao

Hazırlanışı

1-Oda sıcaklığında yumuşak tereyağı, un, yumurta, vanilya ve kabartma tozu bir kap içinde karıştırılır ve yoğurulur.
2-İri doğranmış ceviz de eklenerek ceviz büyüklüğünde hamurlar yapılır.
3-Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 20 dak pişirilir.
4-Pudra şekeri, tarçın ve kakao bir tepside karıştırılır, pişen kurabiyaler sıcakken bu karışımda yuvarlanır ve her tarafına karışımın bulanması sağlanır.

Benim ceviz görüşüme göre 30 tane çıktı. Belki bilmek isteyen olur :)

Afiyet Olsun blogcanlar :)

4 yorum:

  1. pek guzel gorunuyor, ellerine saglik pinkycim, burada aldigim kilolardan kurtulur kurtulmaz deneyecegim, biseyler yetistirmeye calisirkin de insan ne guzel yenir bunlar, mis miis :)

    YanıtlaSil
  2. Yetenekli Pinky'cim, ne şahane gözüküyor valla, eline sağlık :)
    Sana bir kurabiyeci dükkanı mı açsak napsak? Hani Pushing Daisies'deki gibi olandan... :D
    imza: Investor Kutu

    YanıtlaSil
  3. tam böyle anlattın tarifsiz olmaz dicektim kapadın lafı ağzıma :D:D hemmen yabarım ben de pek meraklıyım. evlenilecekkk yaşa geldimmmm duyurulurrrrrrrrrr burdan sevdiceğimeee :D:D

    YanıtlaSil
  4. -->Şahane bir şey Görkemcim.Ağızda dağılan cinsden.Hemen dene çalıştığın masaya koy lokma lokma at ağzına :) afiyet olsun..

    -->Ay eveet Kutucuum ben çok seviyorum o diziyi. The Pie Hole gibi bir dükkanım olsun istiyordum.Yatırımcıyı da buldum. açalım bari :) Ama kurabiyeleri yaparken pembe tayyörümü giyerim. :)

    -->Yap hemen Damlacım. Kalbe giden yol mideden geçermiş. Sevdiceğin kurabiyeni yesin kulaklarında düğün çanları çalacak :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)