7 Ağustos 2009 Cuma

pıtır pıtır evleniyorlar...

Şu iki senedir gitmediğim düğün, göbek atmadığım kına gecesi kalmadı. Hep yaşıtlarım, çocukluk arkadaşlarım evleniyor. Hem de pıtır pıtır... Ne oluyor anlayamadım. Ben daha annemden ayrılmayı bile düşünemezken, onlar nasıl bu kadar hızlı evleniyorlar çözemiyorum. Benden küçük olup evlenenler de var. Daha üniversiteye gidiyor birtanesi. Nasıl bir aceledir bu? Ben mi çok anasının kuzusu oldum, ne yaptım?



Neyse daha 2 gün önce bir kına gecesindeydik. Kına olayından da hiç haz etmem. Ben ilgilenmiyorum ama o sektör de bayağı bir gelişmiş geçen seneden bu seneye. Kına şekilli yansın diye şablonlar yapmışlar filan. Şekilli de olsa yakamam ben. Ama kınaya çağır 'kına yakılırken oyna tepemde' de oynarım. Çok da içli Yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar'ı söylerim :p Onlar seviyor yapıyor bizde arkadaş hatırına oynuyoruz, gülüyoruz, eğleniyoruz. Ben sevmiyorum diye onlarda mı yapasın. Hiç...

Genelde oynayan ben olurum gelinle. Ne hikmetse sahnenin ortasında kendimi gelinle buluyorum hep. Arkadaş dedim ya, oynamasan ayıp olur. Genelde de kimse bilmez oynamayı o anda, gelinle eğlenen ben olurum. Gelinlerden çok yoruluyorum vallahi.

Yanımda usül erkan bilen bir halaybaşı varsa sağ kolu olurum. Folklorik oynayamam. Belli bir yörenin insanı olamadığım için bilmem öyle şeyleri. Geçen sene bir horon öğrendim onu da unuttum zaten. Genel düğün müziklerini de pek sevmem zaten. Çal Hadi Hadi'yi oynayayım da, ne anlarım kasap havasından... Yapabileceğim en fazla bir sağa, bir sola iki parmak şaklatma. Çekirgeymiş, bulguru kaynatırlarmış, güvercin uçmuş kaçmış, gaydırıgubbak cemile varmış. Ha bir de manda yuva yapmış. Nasıl bir söz-müziktir bunlar yaa :) Otelde de aynıı, düğün salonunda da aynı şarkılar çalıyor. Çalmayan üç düğün gördüm diyeceğim ama onlarda çaldı arada 3-4 tane illaki. Değişmez heralde bir 20 yıl daha bunlar :)

Neyse işte teek tek evleniyorlar. Gidiyoruz, oynuyoruz ve geliyoruz bizde. Neşelerine ortak oluyoruz. Bu gece de oynayayım da azıcık kalori yakayım bari :) ne yapayım. Gelinler de yalnız kalmasınlar :D Mutlumuyum, mutluyum onların adına. Allah cümlesini mesut etsin. İsterim ki her biri çoook mutlu olsunlar.

10 yorum:

  1. Evlenmek marifet değil ki..izle bakalım onları şimdi kaç senede neler olacak.
    Dilerim mesut olsunlar ama bir seyret bakalım kaçına bu nasip olacak. evliliği yapmak değil sürdürmek çok zor inan bana, o sevgiyi aşkı yaşatmak büyük marifet.

    YanıtlaSil
  2. pinkycim, ne guzel marifet bu oynamak :) ben de oynamayanlardanim, nisanda bile tutturdular, dislerimin arasindan oynamayacam deyip herkese gulucuk dagittim, dugunde ne olacak bilmiyorum, iste sirf bu seylerden dolayi nikahi burada yapmak istiyorum, sen sen olmuyon, bari imzami tek basima atayim :) gobek atmaya da yardima gelirsin :)) di mi, di mi :))

    YanıtlaSil
  3. yahu doğum yapanları bile varrr. kaldım ben kesin evde :D:D

    YanıtlaSil
  4. -->umarım hepsine nasip olur. Hepsi bayağı marifetli insanlar zannımca :)

    -->bu hafta başı bir düğüne daha gittim :) oradaki gelinde senin gibiydi gülerek oynayamıyorum diyordu. neyseki 2 kız kardeşi vardı, iş onlarla bana düştü :) geliriz geliriz yardıma :) olmadı msnden online göbek atarız Görkemcim :)

    -->amaniin.. daha doğuranını görmedim. oda olursa bende kendimi evde kalmış varsayacağım Damlocan :)

    YanıtlaSil
  5. Durun ya bu ne acele!
    İmza: Elinde mendil teheyt teheyt diyen halay başı Kutu

    YanıtlaSil
  6. ben de öyle diyorum. aceleniz ne bacım diyorum, dinletemiyorum :) sana bir pullu mendil kapayım ben bu gece halaybaşı Kutucum :)

    YanıtlaSil
  7. hayallerim vardıı, çocuumla aramda yaş farkı az olucaktı. şimdi nerden baksan 27 :( (o da ii ihtimalle :))

    YanıtlaSil
  8. yaa bende hep öyle düşünmüştüm Damlocum :) 25ten az olsun istemiştim hep nedense. ama benimde en iyi ihtimal 27-28 olur. neyse o da çok değil ki normal yani artık :)

    YanıtlaSil
  9. e benimki iyi ihtimal 31-32 :)

    YanıtlaSil
  10. geç olsun güç olmasın Görkemcim :)çocukta yaparız kariyerde..az önce dediğimden vazgeçiyorum. Bu zamanda bizimki erken seninki normal :)

    benim evlenen arkadaşlarımsa anormal :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)