3 Ekim 2009 Cumartesi

hamarat Pinky mutfağa girdi...

Bu sefer kek yapmak istedim ve eski yemek dergilerinden kakaolu ve fındıklı kekleri araştırdım. Şöyle topkek veya browne kıvamında olsun istedim. Tam da aradığım şeyi buldum. Çok beğendim. Hemen sizinle de paylaşmak istedim. Kakaolu kek seviyorsanız mutlaka deneyin. Pamuk gibi oluyor :)

Veriyorum tarifi. Hazırla pembe kalemi, defteri. Aaa... Tabiki o da pembe olacak. İşin püf noktası bu canım benim.



Bir de yazmaya başlamadan önce o kalemin ucunu açıver bir zahmet :)





Kekimizin adı :

Kakaolu Fındıklı Kek

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı + çeyrek su bardağı şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı kakao
1 paket şekerli vanilin
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı kalın çekilmiş fındık

Üzeri için
1 su bardağı süt (sıcak olmayacak, oda sıcaklığı en iyisi)
Hindistan cevizi

Hazırlanışı

Malzemeleri sırasıyla ekleyip karıştırıp, ekleyip karıştırıp yağlanmış kalıba dökün. Ve 180 derece önceden ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin. Fırından çıkar çıkmaz üstüne sütü dökün ve hindistan cevizini serpin.

püf:
Kekin iyi kabarması için;

1. Yumurtalar önceden dolaptan çıkarılıp, ısısı oda sıcaklığına düşürülmüş olmalı.
2. Kabartma tozu undan sonra eklenmeli.
3. Fırın önceden ısıtılmış olmalı ve pişirilirken ilk 15-20 dakika fırının kapağı açılmamalı.

Afiyet bal şeker olsuun :)

10 yorum:

  1. Hamarat Pinky'cim benim, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun Kutucum :)

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık pinky,benimde annemin arkadaşları geliyor yarın,bana bir şey yap dedi tatlı oooofff hiç yapmak istemiyorum

    YanıtlaSil
  4. bunu yapabilirsin Özgecim kolay ve çok güzel oluyor. bide şu tarif var bende. bu çok beğeniliyor. herkese öğrettim çevremdeki :)

    YanıtlaSil
  5. Pinkyciiiiimmmm :) sen benim aklimi mi okuyorsun yoksa guvenin isteklerini :D ben usenmedim kek kalibi aldim, soylenip duruyorum sanki becerecekmisim gibi, evde de yogun bi istek var, kesin senin tarifi yapacam ama bana kabinin olcularini yazar misin, usenmeyip ya fotograf ya da cetvelle falan :) ona gore ayarlayim, bu sefer herseyi dikkate aliyorum gordugun gibi, cok azimliyim :D

    YanıtlaSil
  6. eveet zihinizi okuyorum mental güçlerimle :D hemen ölçtüm canım. çapı 30cm'lik yuvarlak tepside yaptım. bende bi tane kek kalıbı(silikon) almıştım heveslenip ama çapı çok dardı, içi pişmiyordu. sen nasıl birşey aldın? hadi bakalım başaracaksın bu işi canım benim :)

    YanıtlaSil
  7. sana keeeek yaptııım :)

    YanıtlaSil
  8. insan neler yapar isteyince Damlocanım :)

    YanıtlaSil
  9. Pinkyciiiim :) yaptim, coook guzel oldu, butun tabularimi kirdim :D:D cok mutluyum:)

    YanıtlaSil
  10. aaaa çok sevindiiim :D 'hamarat Görkem' ünvanını veriyorum sana Görkemcanım :) afiyet olsuun :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)