23 Ekim 2009 Cuma

hamarat Pinky mutfağa girdi...

Yine girdi efendim. Durduramıyoruz. Ve yine kek yapmış. Çok alıştı...

Pembe ve mor, silikon muffin kalıpları almıştım. 12 taneydiler. Ne kadar ölçü kullanmam gerektiğini bilemedim önce. Neyse ki internet var :) Buldum güzel bir tarif. Ama sanki tarif eksik gibiydi. Acaba özellikle mi böyle yapıyorlar diye düşündüm. Hani olurya tarifini paylaşmak istemez filan. Onların önerdikleri kadar un koysaydım içi hayatta pişmezdi :) Ufak bir rötuşla hallettim. Ayrıca fındık da ekledim.

Şimdi sizinle de paylaşıyorum bu leziz şeyin tarifini. Geçen günkü yaptığım kakaolu fındıklı kekin aynısı sayılır, farkı sadece tarçın. Bir de ölçüsü tam 12 kalıplık.



Kekimizin adı:

Kakaolu Fındıklı Tarçınlı Muffin (12 muffin içindir)

Malzemeler
1 yumurta
1 çay bardağı + çeyrek çay bardağı şeker
1 paket vanilin
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tarçın
3 tatlı kaşığı kakao
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Yarım çay bardağı çekilmiş fındık

Hazırlanışı

Malzemeleri sırasıyla ekleyip karıştırıp, ekleyip karıştırıp yağlanmış (silikonsa yağlamaya gerek yok) kalıba 1,5 yemek kaşığı ölçüsünde paylaştırın. Ve 180 derece önceden ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin.


Bu kadar. Afiyer bal, şeker olsun :)

**Bu seferde tatlı birşey oldu. Bir dahaki tuzlu olur inşallah :)

16 yorum:

  1. ellerini saglik Pinkycim :) beni de cok alistirdin ama, sen ne yaparsan aynisini yapasim var :D

    YanıtlaSil
  2. Pinkycan bunu bana yapmayacaktın:(

    Tatlı krizinin eşiğinde gördüm,yıkıldım:(

    Şaka,şaka eline sağlık çok enfes görünüyor bir ısırıkta benim için al,bu kaplardan ben de alıcam.Hamarat olmasam da kek yapmasam da alıcam:)))

    YanıtlaSil
  3. Yetenekli Pinky'cim benim, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. --> hehe :) ay ne mutlu bana Görkemciim :) daha başka tariflerde bulucam o zaman Emine Beder'den filan :)

    --> ayyy özür dilerim Yıldızcıım. ama sen al bu kalıplardan. yaparsın sen, eminim. hamaratlık ışığı görüyorum ben sende ;)

    --> Teşekkür ederim Kutuum. Sizin içinde yaparım birgün inşallah :D

    YanıtlaSil
  5. hamarat pinky :) çook güzel görüküyor!

    bende mi yapsam? üşendim ama şimdi ;)

    YanıtlaSil
  6. çokta leziz Mervecim. özellikle fırından çıkıp, biraz ılıdıktan sonra. mutlaka dene ;)

    YanıtlaSil
  7. tarifi tam verdin inşallah :PP

    bnm fırın güzel yapmıyor keki yaa :( muffinda çok severim hele kakaolu..
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. --> tam tam merak etme Seyhancım ;) fırının ayarlarıyla oyna biraz :)

    --> al al al :D ahahah :) ben ona kekler, kurabiyeler, çütler hazırlarım :D

    YanıtlaSil
  9. Pinkym bu aralar hastayım halsizim mutfağa Ömi giriyor bana da mutfağa girecek hal yollasana azıcık

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık pinkyy yanlış hatırlamıyorsam ikizler burcusun, ellerin sırf bu yüzden bile maharetlidir :)olsa daa yesekk:)

    YanıtlaSil
  11. --> geçmiş olsun Ediciim. dinlen güzelce geçsin hemencecik. sana öpücükler yolluyorum, bende 2 gündür halsizim havalardan heralde. zencefilli bal ye. mikroplara karşı korun halsiz olduğunda canım.

    --> eveet ikizlerim Mercancım :) onunda faydası büyük marifetlerime :D göndereyim mi sana kekler börekler :)

    YanıtlaSil
  12. yok canım mümkünse yollama bu ara göbeklendim:s hepsiini yerim allah korusunn

    YanıtlaSil
  13. :) hehe tamam. benim yüzümden göbeklenmeni istemem ;)

    YanıtlaSil
  14. yeni evine yollıycam :D

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)