1 Aralık 2009 Salı

gittikçe artan Jane Austen hayranlığım...

Kafayı taktım ben bu ara Jane Austen'a. Tesadüf eseri bile onu izliyorum. Hiç aklımda yokken Becoming Jane (Aşkın Kitabı) adlı filmi seyretmeye başladım. Sonra baktım ki film Jane Austen'ın hayatını anlatıyormuş. Filmden sonra aşk romanları yazmasının sebebini daha iyi anladım. Romanlarını film yapmalarını da çok hoşuma gitti. Tam sevdiğim tarzda çekimler yapıyorlar. Çok etkisinde kalıyorum. Yakında rüyamda bile kabarık elbiseler içinde kendimi vals yaparken görmeye başlayacağım :)



Filme gelecek olursak gayet iyiydi. Yani benim gibi victorian stilinden hoşlanıyorsanız, izleyebilirsiniz. Jane Austen'ın para ve aşk ikileminde aşkı tercihini, roman yazmaya olan tutkusunu anlatıyor. Başrollerinde Anne Hathaway ve James McAvoy'un oynadığı, romantik/dram/biyografi türü, İngiltere yapımı bir film.

Diğer izlediğim film ise Jane Austen'ın Pride & Prejudice (Gurur ve Önyargı) romanından uyarlanmış olan Aşk ve Gurur filmi. Başrollerinde Keira Knightley ve Matthew Macfadyen'ın oynadığı romantik/dram türünde bir film. Kitabını henüz okumadım. Yakında okuyacağım. Film gerçekten aşk ve gururu anlatıyor. Gerçek adında da olduğu gibi birazda önyargıları. Ama şu ana kadar izlediğim (3 tane) Jane Austen filmleri aynı konu üzerine yoğunlaşmıştı. Gururun aşkın önüne geçmesi hepsinde anlatılıyordu. Yazar bunu görmüş ve yaşamış, bunu yazıyor. Çok da güzel yazıyor.



Yine güzel bir uyarlama ama film hakkında yazılan yorumlara bakılırsa, BBC yapımı 6 bölümlük 1995 yılında yayınlanan, Colin Firth and Jennifer Ehlein'ın başrollerinde oynadığı Pride & Prejudice dizisi daha güzelmiş. Onu nasıl izleyeceğim hiç bilmiyorum.



Romantik kitaplar okumayı bırakmıştım ama şimdi bütün Jane Austen kitaplarını okumak istiyorum :)

15 yorum:

  1. pinkycim ben de bayılıyorum jane austen'a. nasıl yaşamış ve neler ortaya koymuş... utanmasam "oh çok iyi olmuş, yoksa biz böyle güzel kitaplar okuyup, böyle güzel filmler izleyemeyecektik!" diyeceğim :) dedim mi yoksa :)

    YanıtlaSil
  2. dedin bile Merbecim :D çok sencil bi insanmış mekanı cennet olsun. kadıncağız gururunu yapmış, aşk acıları çekmiş, hayalindeki mutlu sonla biten aşkları yazmış, bizde okuyup, izleyip mutlu olmuşuz :)

    YanıtlaSil
  3. pride & prejudice benim okuma rekoru kırdığım bi kipattı. kendime şaştım

    YanıtlaSil
  4. çok mu fazla okudun Damlocan?

    YanıtlaSil
  5. ilk iki filmi izledim favorilerimdendir özellikle aşk ve gurur.. tabii ki önce kitabını okumuştum.. off ya yok öyle aşklar..
    ( Mr.Darcy -kalp- ) :)
    bu diziyi ise bi yerlerden bulup izlemeliyim!!!

    YanıtlaSil
  6. Ben boşuna demiyorum 'Prenses Pinky' diye değil mi?:D

    YanıtlaSil
  7. --> Teknoloji mahvetti galiba aşkları Seyhancım :) diziyi bulursan banada haber verirmisin? Colin Firth'ün Mr. Darcy'sini merak ettim :)

    --> Sen dersinde doğru olmaz mı Kutucum. Turnayı gözünden anlıyorsun :D

    YanıtlaSil
  8. Kutu cuk oturtmuş, bundan sonra prenses Pinky diycem sana :))))

    YanıtlaSil
  9. :) bende sana Kraliçe diyim ozaman Tibetin anneciği. sende bir prens annesisin bugüne bugün :))

    YanıtlaSil
  10. Hemde ölürüm 19 yy geri gelse diyorum hep, bu filmleri hatta kitabını da okudum aynen bende çok ama çok severim Pinkym

    YanıtlaSil
  11. sende de var bi prenseslik Edicim :D taç şeklinde takıları seviyorsun filan, bunlar belirti hep :)

    YanıtlaSil
  12. Bir ara nasıl seviyordum ben de kabarık elbiseler saçlar yapılı salına salına yürümeler:))

    Aşk ve gururu izledim sadece.Diziyi duydum hatta geçen dvdsini alsam mı almasam mı diye düşündüm

    YanıtlaSil
  13. yakışır sanaa.. bende seviyorum ya, teyzem terzi beni hep kabarık elbiseli hayal ediyor :) resmimi çizecekmiş öyle :D

    Dizinin dvdsini arıyıp duruyorum ama bulamadım ben Yıldızcım. Nerde gördün?

    YanıtlaSil
  14. http://diziport.com/pride_and_prejudice-izle
    Buradan izleyebilirsiniz. Aynı sitede Emma adlı dizide var ki o daha güzeldi bence.

    YanıtlaSil
  15. Hayat Bazen; teşekkür ederiim çok naziksin. ama ben onu sonra bir yerden bulup indirip izledim, aynı şekilde Emma'yı da. bloguma arama yapıp gelenler ve izlemek isteyenler için bu link çok iyi oldu ;)

    ikisini de yazmıştım bu yazımdan sonra. Emma'nın neşesi mi Colin Firth mü daha iyiydi karar veremiyorum ben ama içinde Jane Austen olan herşeyi seviyorum hiç ayıramıyorum :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)