10 Şubat 2010 Çarşamba

hamarat Pinky mutfağa girdi...

Birgün dergileri karıştırıyordum havuçlu kek tarifine rastladım. Ama verilen tarifle 3 kalıp kek yapılırdı, öyle böyle değildi. Sonra ben içindeki malzemeleri kendi kafama göre ama birazda daha önce yaptığım keklere göre uyarlayıp yapmayı denedim. Düşüne düşüne yaptım. Çünkü daha önce yine bir dergiden havuçlu kek yapmıştım yapış yapış birşey olmuştu. Neyse bu harika oldu. İlk yaptığımda fotoğrafını çekemeden bitti. İkincide de aynı şey oldu. Ama bugün yaptığımın hemen fotoğrafını çektim. Yoksa kardeşim kurabiye canavarı gibi bitirir yani mazallah.

Tam bir canavar kardeşim. Geçen gün yine misafire yaptığım havuçlu kekin ortasındaki en güzel kabarık 3 dilimi yiyip bitirmişti, misafire kenarları kalmıştı. Çıldırdım çıldırdım. Misafire en iyi yeri verilir diye öğrenmiştim, kendime engel olamadım kızmamak için. İşte böyle günlerim kardeşimden korumakla geçiyor yaptıklarımı :)

Hadi buyrun tarifime;



Kekimizin adı :

Havuçlu Kek

Malzemeler

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
Yarım çay bardağı süt
1 paket şekerli vanilin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 adet havuç (ben doğrayıcıda lime lime yapıyorum :) )
1 çay bardağı kalın çekilmiş ceviz
1 yemek kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı kuş üzümü
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu


Hazırlanışı

Malzemeleri sırasıyla ekleyip karıştırıp, ekleyip karıştırıp yağlanmış kalıba dökün. Ve 180 derece önceden ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin. Oooh miss... :)

Affiyet olsun, yarasın :)

**Önemli not: Kekin adı havuçlu ama ben içeriğine havuç yazmayı unutmuşum :) Ama hata başarıyla düzeltilmiştir.

11 yorum:

  1. çok severim havuçlu kek! sen bir dahaki yaptığında kuzenime haber ver, gelsin benim yerime yesin ya da sen ona götür :P

    YanıtlaSil
  2. pembişim...ibrişimmm gümüşümmm vay vayyy :) ohh ellerine sağlık bnde ilginç isimli süper tatlılarla düniciimm:):)

    YanıtlaSil
  3. Kek tarifi arıyordum ben de... Çok tatlı mı , light gibi mi bu kek lezzet olarak?

    YanıtlaSil
  4. --> yada sen gel ben sana tepsi tepsi havuçlu kek yapıyım :)

    --> zaten merakla bekliyorum senin ilginç isimli tatlılarını Pofişciim :)

    --> normal Tatlı bir kek Denizcim. damak tadına göre de değişir tabi. sen dene bence :)

    YanıtlaSil
  5. nasıl güzel kabarmış,ne güzel olmuş,deneyeceğim bunu da,ellerine sağlık şeker pembem;)))

    YanıtlaSil
  6. dene mutlaka Yıldızcanım gerçekten çok güzel kabarıyor. affiyet olsun Kelebeğim :)

    YanıtlaSil
  7. Aferin kardeşe valla, ben de olsam ben de yerim, kih kih kih:)
    İmza: Kötü Kutu!

    YanıtlaSil
  8. yazıom bunları uydurmuyon dimi lem :D::D

    YanıtlaSil
  9. --> teşekkür ediyor kardeşim sana destek çıktığın için Kutucum :))

    --> uydurmuyorum Damnacanım, test edildi ailecek onaylandı benim tarifler ;)

    YanıtlaSil
  10. oooo harikaymis Pinkyciiim, sen ne tarif verirsen ben denerim valla , ellerine saglik canimu :)

    YanıtlaSil
  11. kesinlikle denemelisin Görkemciim, bayılacaksın :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)