5 Nisan 2010 Pazartesi

farmville'le yetinmeyin, balkon bahçeciliğine buyrun...

İlkokuldayken cin biber yetiştirerek başladım sanırım bu balkon bahçeciliğine. Hergün seviyordum, suluyordum onları. Açan çiçeklerinin içinden milim milim büyümelerini seyretmek çok zevkliydi. Sonra bıraktım nedense hatırlamıyorum.

Geçen hafta sınava hazırlanırken tenefüslerde çiçeklerimi severken lavanta ekmek aklıma geldi. Biraz baktım internetten yapan yapıyor. Ben neden yapmamayım dedim ve Koçtaş'tan şu tohumları aldım.



Hemen ektim. Üstünü 1 cm toprakla örttüm. Sonra suladım. Sonra üstünü eski cam bir tabakla kapattım :) Öyle yazıyordu tohum paketinin üstünde. Cam bir şeyle kapatmalıymışız. 15-21 gün içinde filizleneceklermiş. Hergün merakla açıp bakıyorum sanki sihirli fasulye de büyüyüverecek bir gecede :)



Burası da yetiştirme bölümüm. Balkon güneşliyse ve yemeği burada yiyeceksek indir kaldır zorluk çıkıyor ama bulucaz bir çare :) Çünkü yazın hep burada kahvaltı yaparız.



Balkon deyince eski buzdolabımızı es geçmek istemedim. Bu annemin ilk buzdolabı. Hala çalışıyor ve kuru erzak, içeçek deposu niyetine balkonumuzda duruyor. Geçen sene üstünü damask desenli yapışkanlı kağıtlarla kapladık ve güzel bir hale getirdik.



Umarım filizlenir ve büyür lavantalarım. Tohum paketinin üzerinde yazdığı gibi arıları ve kelebekleri çeker kendine. Belki sadece kelebek çekse daha iyi olur. Diğer çiçekler kuşları çekiyor lavantam niye çekmesin değil mi ;)

7 yorum:

  1. :)çok sevdim bu resimlere bakmayı :)

    hadi büyüsün de koklayalım:)

    YanıtlaSil
  2. çiçekler güzel tamam da, buzdolabı süper olmuş yahu!!!

    YanıtlaSil
  3. --> :) tarlalaradaki gibi büyürse daha çok ekerim Pofiş, o zaman daha güzel olur balkon :)

    --> vallahi bizde çok sevdik buzdolabımızı Sibelcim :) çok şık oldu bu hali.

    YanıtlaSil
  4. senin balkonuna çok imrendimmm.. nerdeyse gidip lavanta tohumu alacağım bende ama ilgilenmem biliyorum :(

    YanıtlaSil
  5. tutturasıya kadar biraz ilgi istiyor tabi Seyhancım. zamanın varsa çalış seninde olur :)

    YanıtlaSil
  6. ay kıskandım hemen ben de alıcam =) dolap da şahaneee

    YanıtlaSil
  7. al al, tam ekme mevsimi. minicik bir filiz gördüm, tuttu diyebilirim sanırım :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)