13 Nisan 2010 Salı

hob hob hobiler, rüyama girdiler...

Çok sevgili Pofidik Şekerim mimlemiş beni. Hobi dünyamı görmek istiyormuş.

Hemen yaptım Pofişim :)

Bizim malzemelerin belli bir yeri yok. Hepsi çanta çanta bir dolabın içinde. Çoğu zaman hobilerimizi azaltmak istiyoruz çünkü düzenli durmamasından dolayı aramak bulmak yoruyor. Terzi olan teyzemin kafası kızdığında 2 dikiş, 1 overlok (hepsi sanayi tipi) makinesinden kurtulmak istemesi gibi bir şey bizimikisi. Genetik galiba. İnsan nasıl vazgeçebilir hobisinden. Hmm.. Temizlik yaparken gözü dönünce herhalde :) Bir de azaltmak istedikçe yeni bir iş buluyoruz. Annemin resim kursu gibi. Benim keçe hevesim gibi. Daha almadım erteliyorum ya neyse :)

İşte bu kutu boncuk kutum. Bundan bir tane daha var ama onda plastik boncuklar, kesmeler ve pullar olduğu için çekmedim fotoğrafını.



İçinde takı aparatlarım, zincirlerim, sedef boncuklarım ve azıcık kalan çek kristallerim var. Kristalleri satan dükkan kapandı malesef.


Fistolarım, keten dantellerim, organze kurdelelerim ve kanaviçe iplerimden örnekler.


Arada heveslenip bıraktığım kanaviçe dergilerim. Yazın ders filan yokken şu ilk dergideki çini desenlerinden yapmalıyım.


Kanaviçe iplerinden böyle çiçekler örüp ucundan boncuklar sarkıtıp küpeler yapmıştım bir zaman. Hatta canım kuşum Şekerime çilek örmüştüm oynasın diye.


Canım kumaşlarım. Renklerini seviyorum, hala düşünüyorum en güzel ne yapabilirim diye.


Annemin geçen sene kendi kendine kurdele nakışına merak sarmasından sonra artan ve çoğalan ipek kurdelelerim.


Yeri gelmişken son yaptığım takılarımı da göstereyim.

Fuardan kolye ucu diye almıştım ortasındaki yıldız taşını. Güneşe tuttuğum zaman pırıl pırıl parlamasına vurulmuştım. Sonra bundan güzel bileklik olur dedim ve yaptım.


Son gözdem, mercanlı bilekliğim. Boncukçuda tek kalan aparatları topladım. Keşke devamı olsaydı şu ortadaki kalbin.


Bir de örgü iplerimiz vardı eskiden ama bu sene sadece bebeklere ördük ve bitirdik bu işi. Artık bebeklere örüyorum :) Mini mini daha sevimli oluyor.

İşte bunlar da benim hobilerim. Bugün uyanıştan yorgunum, halsizim. Şimdi dinleneyim, uyuklayayım bir kitap okurken.

10 yorum:

  1. ay ben kıyamam senin şekerciinin çileğine:(

    ama kumaşların 10 numara biliyosun demi:)
    nerden buluyosun peki?:):)

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık, yeni yaptıkların da süper olmuş Şeker Pembem...

    YanıtlaSil
  3. ooooo ne yetenekler varmış sende:)

    YanıtlaSil
  4. --> çok özledim bebişimi Pofiş :(

    kumaşçıdaan :) ilk bu tür kumaşı ararken pamuklu pötikareli kumaş var mı demiştim bunlardan göstermişlerdi. böyle böyle sürdü gitti :) orada daha güzelleri bile vardır bence.

    --> teşekkürler Sibelcim. güzel malzemeler buldukça çalışmalarım devam edecek :)

    --> yapmaya çalışıyorum işte bir şeyler Denizcim. ellerim iş arıyor bazen :)

    YanıtlaSil
  5. bu mim evet tam adresine ulaşmış, tebrik ederim valla pinkican

    YanıtlaSil
  6. hehe evet :) tişikküller Damlocanım.

    YanıtlaSil
  7. kanavice ve yumak bende de olan yegane parcalar, digerlerine ulasmam icin kac firin ekmek yemem gerek kimbilir :)

    YanıtlaSil
  8. yaparsın canıım kolay işler bunlar. hem kanaviçeyi yapan herşeyi yapar :)

    YanıtlaSil
  9. benimde favorim o. teşekkürler Ediciim :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)