1 Mayıs 2010 Cumartesi

hamarat Pinky mutfağa girdi...

Hafta içi tuzlu kurabiye istedi canım ve hemen yaptım. Annemin bir tarifi vardı. Tarifi bulamadım ama un hariç hepsi aklımdaydı. Ölçtüm, biçtim, göz kararı möz kararı derken tarifimi çıkardım :)

Hayvanlı plastik kalıplar almıştım Migros'tan ama bir daha plastik mi aslaa. Hayvanların şirinliğine kapıldım ama hiçbir kalıp metal ve üstü açık kalıpların yerini tutmaz. Plastikten çıkarması zor ve üstü kapalı olduğu için çok bastırınca içine kaçıyor ve çıkarması zorlaşıyor. Biraz uğraştırıyor yani. İşte bahsi geçen kalıplar bunlar;



Zürafa, penguen, fok, koala, panda ve domuz(kalıbı da haram değildir sanırım :P )

Kurabiyelerimde bunlar. En net olanları seçtim. Ağzı yüzü yumurtaya bulanıncada yüzleri biraz değişti :)



Kurabiyemizin adı:

Tuzlu Kurabiye

Malzemeler
250 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
3+ 3/4 su bardağı un
2 yumurta (biri hamura, diğeri üstüne)
1/2 çay bardağı süt
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu

Hazırlanışı

Malzemelerin hepsi homojen bir karışım elde edilene ve kulak memesi :) kıvamına gelene kadar karıştırılır. Sonra bir top hamur alınıp 1 parmak kalınlığında açılır. Kalıplarla şekil verilip tepsiye dizilir. Son olarak üzerine yumurta sarısı sürülür ve önceden ısıtılmış fırında 175 derecede, 15-20 dk üzeri güzelce kızarıncaya kadar pişirlir. Bu kadar basit.

Affiyet olsuun :)

5 yorum:

  1. bizim tabak sizde kalmış gecen gün:P

    içini bunlarla doldurup geri yolla:):)

    YanıtlaSil
  2. kihkihkih :) komşu olsaydık tabaklarımız çok karışırdı seninle Pofişim :))

    YanıtlaSil
  3. hemen yazdik biryere pinky hanim, plastik almiyoruz, hele ustu kapali hic, ben de simdi sana hemen tarifi gonderiyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Pinky'cim, koala'yı ben alabilir miyim lütfen:)

    YanıtlaSil
  5. --> aldım tarifi Görkemciim en kısa sürede yapacağım :) yımyımyıımm

    --> tabiki Kutucum bütün koalalar senin olsun, sıkı sıkı sarılsınlar sana :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)