8 Mayıs 2010 Cumartesi

hamarat Pinky mutfağa girdi...

Kutucuğum şurada bir blog önermişti. Ve ben şuradaki turtayı gördüğümden beri başımın üstünde turtalar uçuşuyor. Yani 36 saattir filan :) Şimdi amacıma nail oldum ve az önce turtam fırından çıktı. Tadı da enfes. Ne çok sert, ne çok yumuşak tam kıvamında. Elmalı turta seviyorsanız kesinlikle denemelisiniz. Annem bayıldı ve hayali madalya bile verdi bana :) Bende bu turtayı anneme ithaf ettim. Malum yarın anneler günü ;)

Tarif ben yaparken birazcık değişti. Hava sıcak yağ elimde iyice eridi ve unu biraz az geldi. Herkesin elinin ayarı da farklı tabi.

Haydi o zaman bende kendi tarifimi yazayım.



Turtamızın adı:

Elmalı Turta

Malzemeler
125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
4 yemek yaşığı toz şeker
2 adet yumurta
9 yemek kaşığı tepeleme un
2 çay kaşığı kabartma tozu

Elmalı harç için
4 adet orta boy elma
1 tatlı kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı kuş üzümü
2 yemek kaşığı toz şeker

Hazırlanışı

Önce terayağ ve toz şeker bir kapta iyice karıştırılır. Sonra yumurtalar eklenip karıştırılır. En son un ve kabartma tozu eklenip güzelce yoğurulur. Hazırlanan hamurun 3/4'ü ayrılıp turta kalıbına yayılır.

Elmalar soyulup küp küp dilimlenir ve tarçın, üzüm ve şekerle karıştırılır. Karışım hamurun üzerine yayılır.

Elmalar da eklendikten sonra geri kalan hamur daire biçimince açılıp şeritler kesilir ve turtaya şeritlerle son şekli verilir.

Ve 175 derece önceden ısıtılmış fırında 25 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.

Sonrada güzelce mideye indirilir. Afiyet olsun :)

15 yorum:

  1. Hamarat Pinky...Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ohhh ellerine sağlık marifetli şey sende ;)

    YanıtlaSil
  3. artık fırınım var, vız gelir tüm turtalarr pıhh :D:D:D

    YanıtlaSil
  4. --> hep gözümde büyütüyordum turta diye meğer basitmiş Denizcim :)

    --> sende marifetlisin, denemelisin Seyhancım :)

    --> hadi bakalııım Damlocanım. merakla beklerim bak :)

    YanıtlaSil
  5. Pembe pamuk şekerlerin en marifetlisi ellerine sağlık;))

    Benim için de ye bir dilim:))

    YanıtlaSil
  6. ben senin için iki dilim yerim Kelebeğim :) öperim

    YanıtlaSil
  7. ilk yapışımda bende kendimden beklemiyordum bu kadarını vallahi Edoşum :)

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık, becerikli Pinky'cim benim:)

    YanıtlaSil
  9. senin çikolatalarının yanında bir şey değil ki marifetli Kutucum :)

    YanıtlaSil
  10. yedik az önce, çok güzeldi, teşekkürler. Yanında da zencefil çayı :) Önce zencefil çayını yayınlayayım, sonra da tartı inş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederiim Meliha Hanım. Zencefil cayı da yanına harika olmuştur, afiyetler olsun ;)

      Sil
  11. Ellerine sağlık canım, harika görünüyor :))) Elmanın mevsimiyken yapmak lazım. Ne zamandır aklımdaydı. Senin blogda görünce kalkıp yapasım geldi şimdi vallahi :)))) Afiyetler olsun... Bu arada seni izlemeye aldım hemen harika bir bloğun var... Bana da beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlar diliyorum,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)