2 Temmuz 2010 Cuma

Parlak yıldız, ben de senin gibi değişmez olsam...

Bu sene doğumgünümü kutlayanlar arasında Cinebonus'ta vardı. Bir sinema biletiyle beraber tabi. Bende Bright Star filmi vizyondayken gitmeye karar verdim. Film vizyona gireli çok olmuştu ve sadece 4 şehirde gösteriliyordu ben gittiğimde. Dolayısıyla talep çok azdı. Ben yerimi seçerken farkettim ki koca salon bana tahsis edilmiş gibi. Solunun en sevdiğim yerini seçtim :)



Ben aldım çikolatamı şekerimi filmin başlamasını bekliyorum bir baktım genç bir çift geliyor. Böylece salon kapatma durumum sona erdi. Sinema görevlileri de sevinmiştir belki bir kişi yerine 3 kişiye salonu açtıkları için :)



Film tam benim sevdiğim gibiydi. İngiliz aksanlı, bbc yapımı, şiir dolu, kabarık elbiseli bir aşk filmi :) Aslında genç yaşta veremden hayatını kaybeden İngiliz edebiyatının romantik şairi John Keats'in biyografisiydi. John Keats'i daha önce Perfume: The Story of a Murderer'da koku delisi Jean-Baptiste Grenouille rolündeki Ben Whishaw canlandırıyordu. Sevgilisi Fanny Brawne rolünde ise Abbie Cornish vardı. İki oyuncuda çok başarılıydı.

Filmde en sevdiğim sahnelerden biri Fanny'nin küçük kız kardeşinin bahçede bulduğu tek bir kuru yaprağı bahçenin dışına atıp 'buraya sonbahar gelmeyecek' demesiydi. Bir başka sahnedeyse renk renk kelebekler odada uçuşuyordu. Çok hoştu.



Jenerik akıp giderken Ben Whishaw John Keats'in bir şiirini okudu, ismini bilmiyorum. Zaten jenerikte bırakıp gitmeyi pek sevmem çıkmadım, o güzel şiiri sonuna kadar dinledim. Bence çok güzeldi. Bu tarz film sevenlerin izlemesini tavsiye ederim.

Ve kısacık bir human orchestra için tık tık...

6 yorum:

  1. nerelerdesin yauuu. kesin ankaraya gitti die düşünmeye başlamıştım ya da güneşin altında uyuyakaldı :D

    YanıtlaSil
  2. yok kuzum gitmedim daha biryere. ama evden kaçıyoruz kaç gündür üst kattaki gürültü yüzünden. annemin hasta olmasını söylememiz bile yetmedi tepinmemeleri için hatta ölmezsin diyecek kadar terbiyesiz olmuşlar :( onlar denizdeyken (öğlen) uykumuzu alıyoruz. geldiklerinde evden kaçıyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Komşu rezaletinin sürmesine üzüldüm:(

    Ama bu film tam senlikmiş;))

    YanıtlaSil
  4. hıh işte bende isimlendirememiştim, rezalet durumu çok güzel ifade etti Kelebeğim. allah akıl fikir versin diye dua ediyoruz.

    çok sevdim çok. bbc devam etsin hep böyle filmler yapmaya :))

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel, Pinky'cim için sinema kapatmışlar he he he:)

    YanıtlaSil
  6. birgün sinema kapatacağım hiç aklıma gelmezdi Kutucum :p

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)