6 Ağustos 2010 Cuma

Sevgiliyle Phaselis ve Kemer gezimiz...

Ahh Phaselis... Cennet, cennet.



Antalya'nın merkezi bir noktasından hareket eden Tekirova-Phaselis otobüsleriyle gittik Phaselis'e. Otobüs giriş kapısına kadar bıraktı. Ve 8 lira ücret ödeyip (Müze kartı olanlara ücretsiz) girdik örenyerine. Çam ağaçlarının arasındaki yoldan, cırcır böceklerinin seslerini dinleyerek 10-15 dakika yürüdükten sonra tapınak tabelasını görünce yakınlaştığımızı anladık. Hemen arkasından da mezarlık tabelası ve deniz göründü.



Phaselis antik kentine hayran kaldım. Denizine, kumuna bayıldım. Yüzdüğüm en güzel denizdi. Herkesin mutlaka görmesi gereken bir yer.

Dünyaya çok önce gelseydim yani M.Ö. VII. yüzyılda filan kesinlikle Rodoslu olmayı isterdim. Ve o çobandan iki kurutulmuş balığa benim sevgilim satın almalıydı Phaselis'i, Lakious değil :)

Ben bedava mezar bulunca ne yaptım bilin bakalım. Girdim tabiki de :D Pozlar da verdim.



Taşların arasındaki kediyi görüyor musunuz? Nasılda oraların sahibi bir havası vardı o kedinin.



Tiyatrosu, pazarı, hamamları, caddesi ve 3 tane limanı vardı. Çok sevdim çok. Tam bana göreymiş :)



Sonra aynı yoldan gişelere yürüyüp, indiğimiz yerden Kemer otobüsüne binip Kemer'e gittik. Bayılmadan, serin ve deniz manzaralı Burger King'e attık kendimizi. Karnımız doyunca hemen karşısındaki plaja gittik. Kemer'in plajı güzeldi. Tek sorun bütün plajların şemsiyeleri file gibi olduğundan dolayı yarı gölge yapıyor ve hemen sıcaklatıyor. Hatta biz bronzlaşma konusunda ikoncanlarla yarışmış olabiliriz o gün :)





Ama günün süprizi Kemer'de yüzerken bir yarım metre boyunda bir caretta caretta suyun yüzeyine çıkmış, yüzerken bize bakıyordu. Az daldı, çıktı ve kafasını kaldırıp yine bize baktı. Çok açıkta da değildik, çok şaşırdık. Sonra derinlere daldı ve gözden kayboldu. Beni hiç ummadığım bir zamanda öyle güldürdüki o keretta arkasından çok baktım yine çıksın diye :) Ah keşke sualtı kameramız da olsaydı...

4 yorum:

  1. kuşum benim ben ordayken sen istanbuldaydın:S

    gez toz bakalım...tadını çıkarın sevgiliyle yazın:)

    çok sıcak allah size kolaylık versin kuş balım benim:)

    ya geldi ayrı düştük bu arada demi:)

    YanıtlaSil
  2. neey antalya'damıydıın? :( tüh, kısmet. yaz gelince böyle oluyor yaa. herkes hop orada hop burada :)

    sevgili gidince ben eve kapandım. hem rengim açılsın diye (çok bronzlaştım), hemde buharlaşırım mazallah diye :D çok sıcak çok

    YanıtlaSil
  3. müzekart alllll! gelince çok gezdircemmm ben de oraya gelicem hemmmm

    YanıtlaSil
  4. side'de aldım ben, gel sen :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)