5 Kasım 2010 Cuma

remember remember the fifth of november...

İzlediğim en etkileyici filmdir V for Vendetta. Ve tabiki en sevdiğim filmler listesinin başındadır. Başarılı hikayesi ve oyunculuğuyla izlediğim ilk anda gönlümde taht kurmuştu.



V for Vendetta aslında Alan Moore'un yazdığı bir çizgi roman. Hikayenin çıkış noktası Guy Fawkes’un 5 Kasım 1605′de parlamento binasını barutla havaya uçurma girişimine dayanmaktadır. Girişim çünkü Guy Fawkes eylemini gerçekleştiremeden yakalanmış ve asılarak idam edilmiştir. Kahramanımız V, Guy Fawkes maskesi takan eski bir savaş kurbanıdır ve Guy Fawkes'in yarım kalan işini tamamlayacak yani intikamı alacaktır.



Zaman ve mekandan bahsedecek olursak, film geleceğin totaliter İngiltere'sinde geçmektedir.

Ve filmde konudan sonra beni asıl etkileyen Hugo Weaving hem oyunculuğu, hem de büyüleyici sesi ve mükemmel ingiliz aksanıyla V'ye şahane bir şekilde can verişidir. Henüz izlemediyseniz ve izlemeyi düşünüyorsanız kesinlikle orjinal haliyle dublajsız olarak izlemenizi tavsiye ederim.

"remember remember the fifth of november. the gun powder treason and plot. i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot" -V-

voilà!

11 yorum:

  1. altyazılı olarak demek istemiştim Sibelcim yoksa benimki süper değil :) hem o kadar akıcı replikler var ki olanlar bile bir anda zor anlar.

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle yabancı filmler dublajlı izlenmemeli zaten kuzucanım bende izleyim heves ettim:)

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle Pofişim :) izle bakalım beğenecek misin sen de.

    YanıtlaSil
  4. ooo süper filmdi hatırlattığın iyi oldu teşekkürler :) tekrar tekrar izlenmeli :)

    YanıtlaSil
  5. rica ederim :) dediğin gibi tekrar tekrar izlenesi Unicorncum :)

    YanıtlaSil
  6. Arşivimde var bir türlü izleyemedim şeker pembem,alt yazı problemi yaşadım ben de uzun zaman ondan izleyemedim:))

    YanıtlaSil
  7. benimde çok sediğim bir filmdir . hakikaten de o nasıl bir ses!

    YanıtlaSil
  8. çok etkileyici bir ses ve şiir gibi konuşuyor. yetenek işte Seyhancım :)

    YanıtlaSil
  9. süpper süpperr. november da gelmişken yeniden izleyeeek. gerçek bi anarşistt!

    YanıtlaSil
  10. en sevdiğim anarşist :) izleyin izleyin, november filmleri bir başka güzel canım :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)