24 Aralık 2010 Cuma

büyülü müyülü bir çay...

Geçen gün markette bir anda gözüme Büyülü Bohça ismi çarpıverdi. Deneyeyim bakalım ne kadar büyülüymüş Büyülü Bohça Chai dedim. 4 tane daha çeşidi vardı ama içeriklerini şimdi hatırlayamadım.



Eve gelince hemen açtık, denedik. Önce paketinin kağıt değil de tül gibi olması dikkatimizi çekti. İpi paketin içinde ve çekip çıkarıyorsunuz. Pek bir janjanlı.

Aslında alırken beni cezbeden içeriğindeki rooibos oldu. Daha önce severek tükettiğim rooibos çayını uzun süredir raflarda göremiyordum.



Lezzetine gelecek olursak lohusa şerbetinin biraz daha az baharatlısı, kırmızı olmayanı diyebilirim. Kokusu bana direkt lohusa şerbetini çağrıştırdı. Sanırım bu kokuyu veren kakule, tarçın ve karabiber. Bu ara 2 kere lohusa şerbeti içtim ve farkettim ki ben lohusa şerbetini seviyormuşum. Sıcak sıcak, baharatlı ne güzel bir lezzet lohusa şerbeti :)




Sonuç olarak sevdim ben bu çayı. Umarım ömrü uzun olur.

15 yorum:

  1. çaykolik birisi olarak yazı başlığından bergomotlu yeni bir çay tarifi sandım, kış çayları tadındaki yeni moda akımı çay paketlerindenmiş.genzini azıcık yakıyor ve derin nefes aldırıyorsa sakın elinden bırakma bu çayı derim.nefes açıcı çaylara bu soğuk havalarda üst solunum yollarımızın çok ihtiyacı var.azının tadı hiç bozulmasın, afiyet olsun şeker:)

    YanıtlaSil
  2. aslında lohusa şerbeti gibi genzi yakmıyor. bu yüzden bi aktardan lohusa şerbeti karışımı almayı düşünüyoruz :D ama içimi ısıttı ve aroması çok hoşuma gitti. almaya devam edeceğim bir çay bu tarihcim :) tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  3. Benim favorim Doğadan'ın Tarçın Karanfilidir. Bu da güzel görünüyor. Denemeli. Afiyet olsun şeker :)

    YanıtlaSil
  4. sağol Joeycim :) ben de bazen çay demlerken demliğe tarçın çubuğu atmayı severim. tarçın neyi güzelleştirmiyorki :)

    YanıtlaSil
  5. hemen almalıyım.ilk defa görüyorumçbayılırım bitki çaylarına.teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. bitki çayı seviyorsanız bunu da seversiniz o zaman :) afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. Canım bir ara Liptonun vardı böyle janjanlı çayı,ipekten yapılmıştı o da.Üçgen şeklindeydi.Hala var mı bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  8. sen sevdiysen bende severim görürsem alacağım :)

    YanıtlaSil
  9. --> eveet hatırlıyor gibiyim sanki Kelebeğim. ama bu ara çaylara çok baktım hiç görmedim raflarda. çok çabuk değiştiriyorlar çayları.

    --> :) seversin umarım Seyhancım.

    YanıtlaSil
  10. Burnuma kokusu geldi desem??En kısa zamanda almalıyım!

    YanıtlaSil
  11. o nasıl bir mis koku değil mi Kitap kurdu :)

    YanıtlaSil
  12. merak ettim tadini cok afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
  13. teşekkürler Serrose, tadı işte bildiğin lohusa şerbetinin yoğun olmayanı :)

    YanıtlaSil
  14. bence güzel bir çay olmuş. ama keşke siyah çay kullanmasalarmış:-( siyah çay bende çarpıntı yapıyor ve bende zaten demir eksikliği var bu yüzden aslında siyah çay içmemeliyim ama dayanamadım ben de denedim.. şunu söylemeliyim ki gerçekten başarılı ama yine de GNC mağazalarında satılan siyah çaysız mega tea markalı tarçınlı Rooibos çayının yerini tutamadı bence..

    YanıtlaSil
  15. Doğal olarak; ben de seninle aynı durumdayım. siyah çay hem çarpıntı yapıyor hem de tekrarlayan demir eksikliğim var. aslında kahvaltı hariç hep yeşil çay içiyorum ama bunun rooiboslu olduğunu görünce siyah miyah dinlemeyip aldım. ama birgün 3 bardak içtim ve çarpıntı yaptı. neyseki bir bardakta problem olmuyor. söylediğin iyi oldu gnc'yi de deneyeyim :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)