8 Aralık 2010 Çarşamba

Zenit ve Lubitel...

Bugün dayımın fotoğraf makinelerini göstereceğim size. Fotoğraf çekmeyi çok severmiş dayım. Şimdi yaşasaydı bu teknoloji aklını alırdı eminim.

Anneannem makineleri bize getirdiğinde çok mutlu olmuştum. Hala mutluyum ama kardeşimle paylaşamıyoruz. İkimizde zaman makinesiyle geleceğe gitmiş insanlar gibi inceliyoruz makineleri :)

Bu Zenit 122,



Ve bu da Lubitel 166 B.



Bu makine tepeden bakmalı bir makine. Hani eski Türk filmlerindeki gibi :)



Tepeden bakınca görüntü işte böyle.



Şimdi ben bu makineleri kullanmak istiyorum ama nasıl kullanacağımı, ne tür film almam gerektiğini bilmiyorum. Hem hala film satılıyor mu acaba? Bir fotoğrafçıya gitmeyeli seneler oldu. Hatta fotoğraf bastırmayı bile unutmuştuk ama Teknosa fotolab kampanyalarıyla hatırlattı.

Şimdi tek isteğim makinelerimizi kullanabilmek, güzel fotoğraflar çekebilmek. Makinenin kokusunu burnumda hissetmek. Gerçekten Zenit'in çok belirgin demir, deri kılıf karışık bir kokusu var.

İşte böyle anlayan, bilen, kullanan varsa ve birkaç bilgi verirse sevinirim :)

8 yorum:

  1. Zenit'i bilmiyorum ama Lubitel için alacağın filmlerin karanlık odada basılması gerekiyor olmalı. aklımda öyle kalmış en azından. çoook keyifli olacak çoookkkk :))))

    YanıtlaSil
  2. Ben anlamam ama bunlar süper Pinkim hemen öğrenmeli ve enfes fotolar çekmelisin;)

    YanıtlaSil
  3. --> aa öyle mii karanlık oda yaparım da ekipman lazım, iyice öğrenmek lazım o zaman Sibelcim :)

    --> evet evet hemen öğrenmeliyim Kelebeğim :)

    --> çekilen resimler de çok nostaljik oluyormuş öyle okumuştum doğruysa Denizcim :)

    YanıtlaSil
  4. bayıldım tam birer klasik ikisi de! bunların çalışma sistemleri bir kaç denemeden sonra sanırım öğrenilebilir.bir iki film alıp deneme çekimleri yapsan ? merakla bekliyorum sonucu ve fotoğrafları :)

    YanıtlaSil
  5. bir sitede biraz bilgi buldum ama kaç asa film alacağımı öğrenemedim. deneme yanılma yöntemiyle bir şeyler yapacağım sanırım Unicorncum :) ben de sonucu çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. aman ikisini de kaptirma pinkisim, sen ablasin :) fotolarini bekliyoruz heyecanla :)

    YanıtlaSil
  7. kaptırmamaya gayret ediyoruz ikimiz de Görkisanım ama abla olanın ben olduğunu bi hatırlatayım kardeşe :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)