15 Şubat 2011 Salı

Pinky'nin pembe macaronları...

Hiç aklımda yoktu, bir gün macaron yapacağımı düşünmemiştim işin doğrusu. Taa ki Görkisanım " macaron yapalım mı?" diyesiye kadar.

Sözleştik, malzemeleri hazırladık ve eş zamanlı bir macaron operasyonu gerçekleştirdik.

İyisi de oldu, kötüsü de. Kocamanları da oldu, eğrileri de. Eşleştirme oyunu oynadım bir süre :) Elimin alışması için sanırım daha çok pratik yapmalıyım.

İlk defa gıda boyası kullanan biri olarak gıda boyasını biraz fazla kaçırmış olabilirim. Elimi, dilimi boyamış olabilirim, hatta bu boyamadan dolayı yerken rahatsız olmuş olabilirim ama hiç biri lezzetini değiştirmez. Çok güzel oldu. Annem ve kardeşim çok beğendi. Test edildi, onaylandı ;)

Gelelim fırfırlı, etekli, son derece pembiş macaronlarıma.

Ta daaa!...








Voila ♥

Şuradaki tarifi bademli olarak uyguladım. Uzun süre toz badem bulamayınca ben de bu sitede anlatıldığı gibi tuzsuz bademi bir güzel rondoda çektim, eledim, tekrar çektim, eledim...

Sonuçta genel olarak memnun kaldığım bir macaron denemesi yaptım. Darısı Görkisan'la diğer denemelerimizin başına :)

28 yorum:

  1. Harika pembiş pembiş,çok güzel görünüyorlar diğer renklerini de dene bebeğim açık mavi;))

    YanıtlaSil
  2. ellerine kollarina saglik pinkisim :)) cok guzel gorunuyorlar, ben de diyecektim ne kadar boya koydun diye, benimkiler pek bi acik oldu, zaten pembelerin hicbiri olmadi, ativerdim hatta. ben kesinlikle baska bi projede bulusalim diyorum, makaron sirasini savdi :)

    YanıtlaSil
  3. --> tabi yaa renkli renkli denemek lazım Kelebeğim :) teşekkürler canım

    --> senin de ellerine sağlık Görkisanım :) bir şey yazmayı unuttum diyordum, (özür dileyerek) yazının sonunu düzelttim. daha seninle çook tarif denemek isterim kuzum :) bu arada gıda boyasını yarım çay kaşığı kattım. çok bol kepçeyim :)

    YanıtlaSil
  4. tam pinky olmuş bunlar eline sağlık, gayet de güzel gözüküyo valla çok şekerler :)

    YanıtlaSil
  5. alla alla benimki 2 tatli kasigi falandi neredeyse ama zaten aldigimda da hic gozum tutmamisti. baska markalarin pesine dusmek gerek :)

    ayrica da ne ozur dilemesi, deli kiz:) ben bulurum yeni tarif, zaten boyuna geziniyorum sitelerde ;)

    YanıtlaSil
  6. --> tam ismime yakışır oldu Battadol'cum, teşekkür ederim :)

    --> ben arifoğlu'ndan aldım toz boyayı Canimu. şüphelendim şimdi ben kendi gıda boyamdan, tekstil boyası değildi inşallah diye emin olmak için şimdi yine baktım geldim, değilmiş :))

    YanıtlaSil
  7. ne güzel görünüyorlar yahu! canım çekti ama! :)

    YanıtlaSil
  8. bence hiç ilk deney gibi durmuyorlar. ve cok lezzetli duruyorlar ve bende istiiiiommm :)

    YanıtlaSil
  9. aman tanrım!!!!!!! Çok fenasın, çok açım.....

    YanıtlaSil
  10. --> benim de sitelerde görünce nasıl canım çekiyorduu. denedim oldu Sibelcim. sen de dene :)

    --> Ayci; sahiden mii çok sevindim ilk gibi durmamalarına :))

    --> ay keşke öğle yemeğinden sonra yayınlasaydım Denizcim :)

    YanıtlaSil
  11. yaa süpersin sen bebeim:)

    ama sen bana telefonda tarif et burdan okuyarak anlamadığımı fark ettim:)

    ellerinze sağlıkkkk

    YanıtlaSil
  12. farklı kaynaklardan kaç kere okudum, okudum. benim de önce çok kafam karıştı canım :) sonra hepsinin ortak püf noktalarını buldum, yaptım Pofişim. tabbi seve seve anlatırım ben sana yapacağında ;)

    YanıtlaSil
  13. oğğğ ellerine sağlık doğrusu.malesef gıda boyaları dilde renginin izini bırakıyor. benim ilk denemem krem şanti renklendirmesinde oldu bir gıdım yerine yarım çay kaşığı boya eklediğimde açık mavi yerin gece mavisi pasta yedik ve dillerimiz ne yediğimizi ortaya döktü:)) şlimdilerde damlalar şeklinde boya maddeleri satılıyor. kurabiye üzerine çalışan pastanelerde, migroslarda istanbuldaysan mısır çarşısında izmirdeysen havra sokağında ya da pasta toptancılarında bulabilirsin.

    YanıtlaSil
  14. canım süper olmuşlar! ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. --> ayynen öyle oldu yarım çay kaşığı ekleyince :) ben Antalya'da yaşıyorum. yakınlarda pasta malzemeci bulamadım, migrosa da baktım halbuki ama hiç renklendirici göremedim Tarihcim. yaygınlaşır umarım zamanla.

    --> teşekkürler Unicorncum :)

    YanıtlaSil
  16. görkisanla harikalar oluşturmuşsunuz farkındamısınız :) ilk deneme ise gerçekten mükemmeller..

    YanıtlaSil
  17. bir dahakine beni de haberdar edin, biliosunuz artık bol bol vaktim var. başarabilirim belki! grup psikolocisi sayesinde.

    ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  18. --> evet, ilk denememiz, beğenmene çok sevindim Zarpandit :) yapmaya karar verdiğimizde Görkisan tavsiye etti senin blogunu. senin tarifin ve önerilerin sayesinde bayağı bilgi sahibi oldum. çok teşekkür ederim :)

    --> aa tabbiki, sen de gel bize katıl bize Damnoşkam, çok güzel olur. ve teşekkür ederiim :)

    YanıtlaSil
  19. özel pastalar yapan bir pastaneye sor onlar seni pasta toptan malzeme satanlara yönleneiri.özel sıvılar oluyor esans gibi rengi önce ona ekliyorsun sonra o sıvıyı kekine ya da kremana ekliyorsun o zman kıvam bütünleştiğinde ağızda o renk kalmıyor aklında olsun fıstık, iyi denemeler:)

    YanıtlaSil
  20. hıh işte ben de öyle tahmin etmiştim sıvı boyaları internette görünce kesin bir başka özelliği vardır diye. özel bir yer bulursam kesin soracağım malzemecilerini. teşekkür ederiim Tarihim :)

    YanıtlaSil
  21. kız sen ne marifetli çıktın böyle :D

    YanıtlaSil
  22. içimde saklıyordum marifetlerimi, yavaş yavaş çıkarıyorum Seyhancım :p

    YanıtlaSil
  23. Muhteşem olmuşlar. Renkleri o kadar güzel ki

    YanıtlaSil
  24. teşekkürler :) dilimi çok boyadılar ama görünüşlerinin şirinliğine diyecek yok.

    YanıtlaSil
  25. ufff harika görünüyorlar canım çekti ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  26. teşekkür ederim Mevdoş teyze, komşu olsaydık getirirdim bi tabak :)

    YanıtlaSil
  27. Pinkycim, sen inanılmazsın! Bunları nasıl yaptın böyle??? Şahane gözüküyorlar, kimbilir tadı nasıldır, ağzımın suyu aktı :D

    YanıtlaSil
  28. Görkisan'ın fikriydi Kutucum, beraber cıvıldaşarak aynı anda yaptık :) içimde macaron yapmayı bekleyen bir Pinky varmış meğer. tadı da enfes oldu ayıptır söylemesi :))

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)