16 Nisan 2011 Cumartesi

bence moda insanın kendini prenses gibi hissetmesidir...

Benim teyzem terzi. Artık dikmese de, hatta dikiş görmek istemese de bize düğünlerde güzel elbiseler dikmiştir.

Bir de şöyle bir kitapları var.



Teyzem en son bana bir düğün için 18.yy İngiliz elbiselerine benzer bir elbise dikmişti, tabi biraz değişiklik yaparak. Rengi fuşya, karpuz kollu, boyu yerlere kadar değil biraz daha kısa bir elbisem var benim. Arada giyip evde dolaşsam mı ne yapsam (^_^*) Dur bi giyeyim ben iyisimi aklıma düştü.



Hahaha! Tam giydim kapı çaldı, kardeşimi böyle karşıladım, tam oldu :))

Açılın, Pinky geliyor :P



Kitaplarda 18.yy.'dan ve 20.yy.'a kadar olan İngiliz, Fransız ve Japon modası anlatılıyor. Masal gibi bütün kostümler. Renkler, nakışlar şahane.



Bu ilk ciltte 18. ve 19.yy. anlatılıyor. Birkaç resim çekmiştim telefonumdan, size de göstereyim dedim.







Bazıları taşıması zor kıyafetler. Ama yine de bir Jane Austen kahramanı olup kurdelelere, fistolara, ipeklere sarınıp gezmek isterdim, kırlarda koşmak isterdim.

Kim bilir, belki önceki hayatımda öyle yaşamışımdır. Olamaz mı? Olabilir.

15 yorum:

  1. Ama çok güzel bir kitap bu ve harika kıyafetler var.
    Eskiden sorsalar ben de bu zamanlarda yaşayıp bu kıyafetleri giymek isterdim.Sonra bu ilgim 60lı yıllara kaydı.
    Ama seni o zamanlara ışınlıyorum Pinkimmmmm!
    Prenses Pinkim;)

    YanıtlaSil
  2. jane austen denince aklıma kurdele için çırpınışları ve para arayışları aklıma geliyor ne önemliydi kurdele aşk ve guruda, kızlar neredeyse birbirlerini yiyeceklerdi:)

    başlık o kadar doğruki biz kendimizi özel prenses gibi hissettiklerimizle modayı yakalamış oluruz aslında.

    YanıtlaSil
  3. --> uu 50'ler 60'lar onlarda da gözüm var Kelebeğim, gözüm doymuyor. ama sen beni ışınla, ben bi prenses olayım önce, ondan hevesimi alayım sonra seninle 60'larda bi partide buluşalım:))

    --> meşhur kurdele parası :D küçük kardeşlerin yaptıkları saçma kavgalar aklıma geldikçe gülüyorum tarihcim :) değil mi ama prenses gibi özel hissettiğimizde modayı yakalarız, hem de kendimize özgü oluruz :)

    YanıtlaSil
  4. harika bir kitap, ben de moda tarihiyle ilgili bir fotoğraf albümü almıştım, aklıma geldikçe ağzımın suları aka aka bakıyorum eski fotoğraflardaki kıyafetlere.

    YanıtlaSil
  5. ahh bu bana yapılır mı?
    bu kitabı istiyorum açıp seyredalıp hayaller kurmak istiyorum.

    bence de olabiliiir :)

    YanıtlaSil
  6. --> Judy; her eve lazım bir moda tarihi albümü. insan bazen zaman tünelinden geçmek istiyor :)

    --> aah Seyhancım ne hayaller ne hayaller kuruluyor bakarken bu kitaba. bi ara teyzeme sorayım bakayım nereden almış. ben de istiyorum çünkü :)

    YanıtlaSil
  7. şahaneymiş,ee senin elbiseli foton nerde?bizde görsek?

    YanıtlaSil
  8. elbiseler şahaneymiş Pinky'cim:)

    YanıtlaSil
  9. --> giyersem bi fotoğraf çekerim o zaman İkiz bebekcim :)

    --> çağ da şahaneymiş Kutucum, muhteşem yüzyıl :D

    YanıtlaSil
  10. canım merak ettim elbiseni :) bu dönem kıyafetlerine bayılıyorum ben de.

    YanıtlaSil
  11. bir post da onun için yapacağım o zaman Unicorncum, 19.yy Pinkisi :))

    YanıtlaSil
  12. müthiş, hayaller gibi.

    YanıtlaSil
  13. hatta film şeridi gibii :)

    YanıtlaSil
  14. o zaman daha iyiymiş moda
    selülit - basen masen derdi yokmuş kadınların ^:^

    YanıtlaSil
  15. evet yaa hiç bu açıdan bakmamıştım canım. kabarık görünmesi makbul zaten kim takar baseni selüliti :))

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)