22 Nisan 2011 Cuma

pazara gidelim, bir turunç alalım....

Pazara gidip, bir turunç alıp napalım?

Turunç kabuğu reçeli yapabiliriz mesela.

Geçtiğimiz hafta Çakırlar pazarından aldığımız rendelenmiş, dilimlenmiş, ipe dizilmiş hazır turunç kabuklarından reçel yaptık.

Önce yaklaşık 70 tane olan turunç kabuklarımızı bir kaç gün suyun içinde beklettik. Her gün suyunu değiştirdik ki acılığı iyice gitsin.



Daha sonra tenceremize 4 su bardağı şeker ve 3 bardak suyu koyduk ve kaynamaya bıraktık. Şurup kaynayınca içine turuç kabuklarını attık ve kaynatmaya devam ettik. Ta ki turunç kabukları şeffaf bir görünüm alana ve şurup biraz koyu bir kıvam alıncaya kadar. Daha sonra içine bir kaç damla limon suyu sıkıp 3-4 dakika daha kaynattık.



Soğuyunca kavanozumuza koyduk.



Afiyetle yediik.

12 yorum:

  1. ohh ohh mis gibi, ellerinize sağlık.
    bende annemle yapardım, ipe dizme işi bana verilirdi :)
    inanılmaz güzel olur, insanlar reçel değil tatlı sanıyorlar genelde.

    YanıtlaSil
  2. harika! ben de portakal kabuğu denedim ve tanımsız bir tat oldu:)

    YanıtlaSil
  3. canim cekti ama benim :(

    YanıtlaSil
  4. --> aa ne güzel kendiniz hazırlıyordunuz demek İkiz Bebekcim. hehe evet bayramda tatlı olarak ikram edeni de gördüm ben. yanına da dondurma nefis olur aslında ;)

    --> bayıltan lezzet bu Denizcim :)

    --> güzeldir eminim. pes etme tanımsız tatlara devam et Tarihcim :))

    --> ya üzüldüm ama şimdi :( senin için de yiyeyim mi Burcu :)

    YanıtlaSil
  5. Teyzemin yaptığı portakal reçelini yiyorum ben de nasıl güzel bir tat,yoğurtla da süper oluyor;))

    YanıtlaSil
  6. nasıl severim nasıl severim!!!!
    kolay birşey gibi anlatmışsın yaa.. ya denemeye kalkarsam :)

    YanıtlaSil
  7. --> meyveli yoğurt gibi mi oluyor Kelebeğim? bi deneme yaparım o zaman :)

    --> lütfen evde denemeyiniz ibaresi mi yapıştırsaydım Seyhancım şimdi bilemedim :)) yaparsın yaparsın, hazır kabuk aldıktan sonra çok basit ;)

    YanıtlaSil
  8. bugün arkadaşta kahvaltı ederken sofrada turunç reçeli gördüm ve aa ne alaka dedim. meğersem antalyadan kayınvalidesi getirmiş. ehehe dedim, işte memleketim. ve işte memleketlim pinkiy.

    YanıtlaSil
  9. ooh afiyet olsun sana da. akdenizlim, hemşerim bee öpüjem :))

    YanıtlaSil
  10. pek bi degisik, ben yemedim hic yaa, ama nefis nefis gorunuyor canimum, ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  11. sen gel, ben sana yediririm Canimum :) hatta yapar yanına da veririm.

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)