5 Mayıs 2011 Perşembe

zencefilli - tarçınlı kurabiye tarifi ve yeni kurabiye kalıplarım...

Eveeet Sevgili kurabiyeseverler, bugün Zencefilli - Tarçınlı Kurabiye tarifi ve yeni kalıplarımla karşınızdayım :)



Geçtiğimiz yılbaşında şimdi vereceğim tarifi denemek isterken Dr. Oetker'in hazır karışımını görünce vazgeçmiştim. Güzel bir lezzetti ama bu vereceğim tarif de çok güzel.

Bu sefer bu kurabiyeleri yapmama yeni kalıplarım vesile oldu. Yılbaşında yaptığımda gingerbread man kalıbım yoktu, kendim kesmiştim. Ama artık güzel kalıplarım var. Bunları Esse'de görünce hemen aldım ve dün denedim. Çok güzel ve kullanışlılar, çok sevdim.





Ve gelelim tarifimize;

Kurabiyemizin adı:

Zencefilli Tarçınlı Kurabiye



Malzemeler
1+3/4 su bardağı un
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı mısır nişastası
1 çay bardağı buğday nişastası (hamuru toparlamak için kullanılacak)
2 çay kaşığı toz zencefil (tepeleme)
2 çay kaşığı toz tarçın (tepeleme)
1 çay kaşığı kabartma tozu (silme)
1 paker şekerli vanilin
150 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1 yumurta

Hazırlanışı

Un, pudra şekeri, mısır nişastası, zencefil, tarçın, kabartma tozu ve vanilin bir kaba eklenir ve karıştırılır. Bu karışıma yumurta ve tereyağ eklenir, yoğurulur. Ve daha sonra buğday nişastası yavaş yavaş eklenir. Hamur hazır olunca 1 cm kalınlığında açılır ve kalıplarla kesilir.

Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 20 dakika pişirilir.

Ohh bütün ev mis gibi koktu mu ne (^_^*)

Afiyet olsuun ;)

13 yorum:

  1. Kurabileyer çok güzel görünüyor eminim lezzet olarakta mükemmeldir.. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Tadı da böyle datlu oldu mu acep :)

    YanıtlaSil
  3. mis gibim kokuyor burnuma geldi bak ellerine sağlık;)

    YanıtlaSil
  4. --> tadı da güzel, teşekkür ederim Gezi/yorum :)

    --> zencefilin hafif acılığı olmasına karşın datlu diyebiliriz Denizcim :)

    --> sana da bir gün yaparım inşallah Kelebeğim, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. zencefil benim baharatım, bensiz mi yedin :/
    çok ayıp :)

    YanıtlaSil
  6. aa boğazıma dizildi şimdi Seyhancım :S daha devamı var, gel beraber yiyelim ;)

    YanıtlaSil
  7. hemen esseye bakmalı tarif deftere yazılmalı:) elinde sağlı nefis gözüküyor

    YanıtlaSil
  8. İKEA ya gidince hep teneke kutuda alırım zencefilli tarçınlı kurabiyeden şimdi bunu deneyeceğim

    YanıtlaSil
  9. --> bak mutlaka Mercancım, deneyince bana da yaz ;)

    --> hem kolay, hem leziz bi tarif Mevdoş teyze beğeneceğini umuyorum :)

    YanıtlaSil
  10. pinkisim ellerine saglik, tart hamuru icin geldim ne gordum :D benim hic sekilli kurabiyelerim olmadi, yapmak gerek ;)

    YanıtlaSil
  11. Tarçın bana uymaz Pinkycim ama şekillerine bayıldım bittim:)

    YanıtlaSil
  12. bu şekilleri bulunca ben de deli oldum Kutucum :)

    YanıtlaSil
  13. offff çok güzel görünüyor denemeli

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)