15 Ağustos 2011 Pazartesi

hamarat Pinky mutfağa girdi...

uuu! Son yazdığım tarihe baktım da amma ayrı kalmışız be blogcuğum. İlk defa bu kadar uzun ihmal ettim seni galiba. Hadi bir kurabiye tarifiyle gönlünü alayım ^ᴥ^

Pembe kalpli bir kurabiye öğrendim paylaşmam lazım. Aslında geçtiğimiz sevgililer gününden beri aklımda ama işin başına geçmem uzun sürdü. Tarifi şuradan aldım, belirtmeden geçmeyeyim.



Kurabiyemizin adı:

Pembe Kalpli Mısır Unlu Kurabiye (Sevgililer Günü Kurabiyesi)

Malzemeler
250 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
3/4 su bardağı toz şeker
1 yumurta
1 şişe Dr. Oetker Vanilya aroması
2,5 su bardağı un
1 su bardağı mısır unu
1/2 su bardağı toz şeker (üzeri için)

Kalplerin içi için
2 yemek kaşığı su
Toz gıda boyası için çok az bıçak ucu kadar
Sıvı gıda boyası için 1-2 damla

Hazırlanışı
Şeker ve oda sıcaklığındaki tereyağı  mikserle 2-3 dk çırpılır.

Yumurta ve vanilya şurubu eklenip çırpmaya devam edilir.

Daha sonra buğday unu ve mısır ununu ayrı bir kapta karıştırıp, yavaş yavaş karışıma ekleyerek yoğurmaya başlanır.

Ele yapışmayan iyi bir hamur elde edince ceviz büyüklüğünde toplar yapılır ve üzeri için ayırdığımız şekerde yuvarlanır.

Şekerli hamurlar tepsiye koyulur ve üstüne bir kavanoz yardımıyla çok inceltmeden bastırılır.

Son olarak bir kurabiye kalıbıyla kurabiyelerin üstlerinde iz bırakılır. {Benim küçük kalpli kalıbım olmadığı için ben bıçak ucuyla çizdim}

Ve 200 derece önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirilir.

Pişen kurabiyelerin kalplerinin içine pembe veya ne renk isterseniz gıda boyalı suyu sürebilirsiniz. {Ama bence pembe yakışır buna ;) }

Soğuduktan sonra afiyetle yiyebilirsiniz (*^_^)

12 yorum:

  1. kurabiye falan dinlemem, hamarat pinky lütfen bloğunun başına da geçsin artık!

    YanıtlaSil
  2. waaaawwww =)

    ellerine sağlık kuzucummm, süper görünüyorlar =))

    YanıtlaSil
  3. Canım ya hakikaten uzun ara verdin bir daha olmasın;)

    o kurabiyelerin kokusu geldi burnuma nasıl canım çekti;)

    ellerine sağlık,enfes görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  4. --> geldim geldim blogumun, görevimin başındayım Sibelcim ;)

    --> hihii çok teşekkürler Maviciim :)

    --> bir daha blogumu boynu bükük bırakmamaya özen göstericem Kelebeğim ;) özlemişim valla.

    sağol canıım. bir de o vanilya aromasından koydum ya o daha bi kokuttu ortalığı, o gelmiştir burnuna :)

    YanıtlaSil
  5. kurabiyede bile pinkylik var, olsada yesek :)

    YanıtlaSil
  6. adını yanlış koymuşlar zaten canım, Pinky kurabiyesi olacakmış :)

    YanıtlaSil
  7. şimdi canım bunu çektiyse ve kendim yapmak yerine hazırına konmak istiyorsam...nolcaaak :)

    YanıtlaSil
  8. ya bize çaya geleceksin ya da ben bi butik pastane açıcam, hepinizi çağırıcam, hergün çılgın pembe partiler vericem. macaronları, kurabiyeleri yiyicez yiyicez kilo almıycaz. hayalim bu Aycicim :)

    YanıtlaSil
  9. amanın çok güzel pek güzel :))) hamarat pinky

    YanıtlaSil
  10. tam Pinky işi değil mi^^ teşekkürler Sedacıım :))

    YanıtlaSil
  11. yenmez bunlar aa saklanır odamıza süs diye koyalım falan dekor olsun mideye gitmesin bu güzellikler. Tadı da nasıl güzeldir kimbilir ellerine sağlıkk :)

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler Betulove :) ben de ilk yaptığımda böyle düşündüm, dekor mu yapsam acaba diye aklımdan geçmedi değil :))

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)