10 Ekim 2011 Pazartesi

festival filmleri...

İki gündür yağış ve fırtınaya aldırmadan katılıyoruz festivale. Ve iki gündür akşama kadar sakin olab hava akşam olunca coşuyor. İzlediğimiz iki film de akşamdı ve filmlerden her çıkışımızda söyleşilere geçerken sağanak yağmura yakalandık. Aman şeker değiliz ya canım nolcak, rüzgardan uçmadığımız sürece problem yok :)

Dünkü programımızda Hangi Film vardı. Kaç gündür diyaloglarımda bu filmin adı soruya soruyla karşılık vermek gibi algılandığı için burada da tekrar edeyim, filmin adı "Hangi Film".

Konservatuarda tiyatro bölümünde okuyan 4 arkadaşın kendi aralarında oynadıkları oyunun adı Hangi Film. Biri replikleri söylüyor, diğerleri hangi film olduğunu tahmin ediyor. Ama gariptir film tamamen bu konu üzerine de değil. Ben tamamen başka bir şey hayal etmiştim, filmlerden kesitler oynayacaklar zannetmiştim. Film bu 4 arkadaşın finallerden önce kafa dağıtmak için gittikleri arkadaşlarının evinde dönülmez yollara sapmaları ve içinde bulundukları durumdan sıyrılmaya çalışmarını anlatıyor. İzleyiciden en fazla eleştriyi çok fazla küfürlü olduğu için aldı sanırım, duyduğum çoğu tepki bunun üzerineydi. Ama yani şimdi çoğu erkek kendi aralarında noktalama işareti yerine küfür kullanmıyor mu. Tamam oldukça fazla kullanılmış ve ona odaklanınca konudan uzaklaşılabiliyor ama ilk defa duyuyormuş gibi tepki vermeye de gerek yok. Neyse konumuz bu değil, film. Filmde karakterlerin geçmişten gelen psikolojik travmaları, şiddete eğilimleri ve madde kullanımı  gibi konulara değinmişlerdi. Ama filmin açık bir mesajı yok bence. Kendileri de keskin bir biçimde şu iyidir bu kötüdür demediler zaten. Ayrıca bu film yönetmenin ilk uzun metrajlı filmi.

Tüm gala filmlerinden sonra oyuncularla söyleşiler oluyor. Festivalin filmlerden sonra en sevdiğim kısmıdır bu bölüm. Fakat bu filmden sonra söyleşi için kurulan yerin fırtınadan biraz sallanmasından dolayı biraz tedirgin oldum ve erken ayrıldık.


Yönetmen : Egemen Sancak

Oyuncular : Ceylan Dizdar, Tuğçe Tanıl, Emre Ozan, Yusuf Sınav, Egemen Sancak, Hakan Duran, Hamdi Alp, Ercan Tulunay.

Bugünse festivalde en çok merak ettiğim film olan Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm filminin galasındaydık. Erdal Beşikcioğlu'nu severim, bence çok iyi bir oyuncu. Geçen sene dizi tanıtımlarında onu ve Ankara'yı görünce daha dizi başlamadan izlemeliyim demiştim ve hislerim beni yanıltmamıştı, dizi çok güzeldi. Dizisi gibi filmi de çok güzeldi. Oyunculuklarıyla, kurgusuyla, senaryosuyla çok iyi, keyifli bir filmdi ve hatta çok güldük, çok eğlenceliydi. Tabi oyuncularla beraber izlemek de ayrı bir keyifti.

Filmin senaristi Emrah Serbes'in Son Hafriyat adlı kendi romanından yola çıkılarak yazdığı filmde kahramanımız Behzat Ç. Ankara'nın çeşitli parklarına canlı canlı gömülen cesetlerin faili Red Kit'in peşine düşerken, bu zincirleme olayların arkasındaki gerçeklerden yola çıkarak cinayetleri engellemeye çalışıyor. Aynı zamanda bu olaylar Behzat Ç.'nin kendi iç yolculuğuna çıkmasına da neden oluyor.

Bunlar da şöyleşiden bir kaç görüntü.

Yönetmen: Serdar Akar Oyuncular: Erdal Beşikcioğlu

Canan Ergüder, Tardu Flordun, Tolga Tekin

Hakan Boyav, Fatih Artman, Berke Üzrek

Berkan Şal, Hakan Hatipoğlu, İnanç Konukçu, Cansu Dere

Ve fotoğrafını çekemediğim Seda Bakan, galada olmayan diğer oyuncular Hazal Kaya, Ayda Aksel, Rıza Kocaoğlu, Ege Aydan, Nihat İleri, Eray Eserol, Ali İpin, Zühtü Erkan, Nuri Gökaşan, Serhat Nalbantoğlu, İlhan Kantarcı.
Oyuncuların hepsi çok iyiydi. Biz beğendik bu filmi, tüm ekibi tebrik ediyorum.
Her sene takip ederim ama ilk defa üşenmeyip festival hakknda bir yazı yazıyorum. Genelde film ve kitap anlatmayı pek sevmem herşeyi anlatmaktan korktuğum için. Ağzımdan filmlerin sonunu kaçırmadığımı düşünerek bu günlük bu kadar diyorum ^^ Diğer filmlerde görüşürüz.

Ve film hakkında sonradan aklıma gelen küçük bir uyarı: Film 28 Ekimde vizyona girecekmiş. Giderseniz lütfen jenerik akarken kalkıp gitmeyin, sonuna kadar bekleyin. Filmin içinde gösterilmeyen bir detayı görebilirsiniz ;)

7 yorum:

  1. Gayet başarılısın Şeker Pembem, hiç korkma bence artık kitap, film eleştrilerini cesurca yap ;)

    YanıtlaSil
  2. behzaaaaaat başla artık diyorum :) ve filmi anlatmadığın, spoiler vermediğin için çoooook teşekkür ediyorum sana :)

    YanıtlaSil
  3. etikete bayıldım! eheh
    bizim yerimize de seyret pinkim.

    YanıtlaSil
  4. --> bakalım deneyeceğim üşenmezsem Sibelcim, biraz da üşengeçliğim var bu konuda galiba :)

    --> evet ya Defnecim başlasın artık, özletti. valla anlatmışım gibi geldi bana ama :) kitabı okuyan bilir hepsini zaten dimi :)

    --> eheheh Kenan Doğulu'nun en çok güldüğüm şarkı sözü o Damnoşkam :) gülmem Recep ivedik yüzünden de olabilir tabi.

    YanıtlaSil
  5. Behzat ç yi hiç izlemedim desem ama merak da etmedim değil;)

    Sibelin dediğine katılıyorum gayet başarılı;))

    YanıtlaSil
  6. Pinkycim, çok şanslısın, seyret bütün filmleri :)

    YanıtlaSil
  7. --> film aslında diziden bir bölüm gibiydi Kelebeğim. diziden birkaç detayı bilmek filmi daha keyifli hale getiriyor sanırım. Erdal Beşikçioğlu en iyi erkek oyuncu ödülünü ödül aldı bir de, güzeldi :)

    --> seyredebildiğimizi seyrettik, ödülleri verdik, bitirdik festivali Kutucum. ben daha yeni cevap yazabiliyorum :)

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)