13 Mayıs 2013 Pazartesi

Ay çekirdekli Kurabiye...

Bu sabah kurabiye yapacağım bugün diyerek uyandım. Bugün birinci ayımız, çok ağır olmayan tatlı bir sürpriz yapmak geliyordu içimden ve kurabiye çok ağır sayılmaz diye düşündüm.  Evde de ay çekirdekleri vardı ne yapabilirdim ki başka. 

Tam tarifi buldum, malzemeleri hazırladım hamuru yoğurmaya başlayacağım annem aradı ve ay çekirdekli çörek yapacağını anlatmaya başladı. Bizim evlerde tesadüfen aynı şeyler pişmeye başladı son günlerde. Annemle çok güzel telepati kurarız ;)



Tarifin adı: Ay çekirdekli Kurabiye

Malzemeler: 
- 1 yumurta (sarısı içine, akı üstüne)
- 125 gr tereyağ
- 4 yemek kaşığı toz şeker
- 1 paket vanilin
- 1 çay kaşığı kabartma tozu
- 1,5 su bardağı un
- Üstü için ay çekirdeği

Yapılışı:
Oda sıcaklığındaki tereyağ, şeker, vanilin, kabartma tozu ve yumurta sarısı homojen bir karışım olana kadar karıştırılır. Ardından yavaş yavaş un ilave edilir. Hamur toparlanıp hazır olduktan sonra ceviz büyüklüğünde toplar alınır ve elde yassı hale getirilir. Hamurun üstüne yumurta akı sürülüp ay çekirdeklerinin üzerine bastırılır, çekirdeklerin biraz içine gömülmesi sağlanır. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10-15 dk hafifçe kızarana kadar pişirilir ve piştikten sonra fırından çıkarılıp soğumaya bırakılır. 

Şefin notu :p
Benim aldığım çekirdekler tuzlu çekirdeklermiş, annem uyarmasa tuzlu tuzlu kullanacaktım. Önce çekirdekleri yıkayıp, tuzundan arındırıp, havlu kağıtla suyunu alıp öyle kullandım. Aman dikkat edin :)

Ve yine geldik bir hamarat Pinky mutfağa girdi'nin sonuna. Pinky artık eskisi gibi arada sırada değil, her gün mutfağa girdiği için bu başlık özelliğini yitirdi diye düşünüyorum. Yoksa hamaratlıkta sınır tanımıyorum canım :p Yaktığım milföy hamurunu, "tek elimle de yaparım yea" diyerekten dolabın içine kırdığım yumurtayı, ocağın altını açık unutmamı saymazsak çok hamaratım çok. 

Mutlu kalın kuzucuklarım ^^


      

8 yorum:

  1. aman da amannn;)
    sık sık tarif bulur muyuz acaba burada artık?
    mesela ben de milföy yakmak istesem nasıl yapılıyo :Pp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o ayrı post konusu canım :) aman ben bir üzüldüm milföyleri tam eve gelme saatinde yaktım diye. hani önceden yaksam ortalıktan kaldırırım problem değil :D neyse çözüm yine milföyde saklıymış meğer Seyhancım yanık yerler soyuldu gitti, fıstık gibi elmalı milföy oldu, afiyetle yendi. bi sonrakine bunu anlatayım o zaman ben.

      Sil
  2. Birinci ayınız kutlu ve mutlu olsun kuzucuk. Nice aylara, sağlıklı mutlu yıllara...

    Kurabiyeler nefis görünüyor.Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım annecim çok teşekkür ederim, kocaman öperim :)

      Sil
  3. mutluluğu arttıkça şekerleşen Pembe seni :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar uzun zaman olmus ben yazmayı yine unutmusum. Öperim kocaman :)

      Sil
  4. ellerine sağlık
    süper görünüyor

    YanıtlaSil

susma! konuş hadi anlat şeker insan :)